Australië dag 21 t/m 30 - Reisverslag uit Murray Bridge, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu Australië dag 21 t/m 30 - Reisverslag uit Murray Bridge, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu

Australië dag 21 t/m 30

Door: Margriet

10 December 2014 | Australië, Murray Bridge

Dag 21
Vanochtend wilde de campingeigenares ons haar pas geopende boerderijmuseum laten zien. Het museum stelde niet veel voor maar het was wel leuk om even met haar te kletsen. Ze vertelde onder andere dat haar neefje tien jaar geleden tijdens het surfen is opgegeten door een witte haai.. Daarna zijn we verder gaan rijden naar Port Lincoln. We hebben daar even het stadje bekeken en na het verhaal van vanochtend ook maar meteen een excursie geboekt.. Morgen gaan we kooiduiken tussen de witte haaien! Port Lincoln staat bekend om zijn 'Great Whites" en een deel van de film Jaws is hier ook opgenomen. 's Middags hebben we lekker een drankje gedronken op een terrasje met goede livemuziek.

Dag 22
Vanochtend moesten we om 6.30 uur al in de haven zijn. We gingen met een grote boot richting open zee op zoek naar witte haaien. Onderweg zagen we nog dolfijnen en zeehondjes. Eenmaal op de juiste plek aangekomen werd de boot voor anker gelegd en gooide de crew allemaal bloederige resten vis in het water. En toen was het wachten op de Great Whites.. Het duurde niet lang of er cirkelden al een paar grote exemplaren rond de boot. Als we nu overboord zouden vallen zouden we het waarschijnlijk niet meer na kunnen vertellen. Met een touw met vis eraan werden de haaien richting de kooi gelokt en na uitgebreide veiligheidsinstructies was het tijd om de kooi in te gaan! Vanaf de boot was het al heel indrukwekkend om de haaien te zien aanvallen, laat staan vanuit de kooi! Het was echt een supergave ervaring die we niet snel meer zullen vergeten. Om 18.30 uur waren we weer terug in de haven en we zijn nog even lekker uit eten geweest.

Dag 23
Dinsdag was een regenachtig dagje. We hebben ongeveer 300 km gereden naar een camping (parkeerplaats) vlakbij Port Augusta. 's Avonds hebben we met 2 backpackers uit Zwitserland gekletst en een drankje gedronken.

Dag 24
Vandaag zijn we verder gereden naar Port Augusta en daar hebben we een wandeling van twee uur gemaakt door de Australian Botanic Garden met typisch Australisch landschap. Onderweg kwamen we een aantal hagedissen en kangaroes tegen en in een aangrenzende rivier zwom een groep dolfijnen, echt gaaf om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar een camping in Snowtown, met ruim 35 graden een rare naam voor het dorpje..

Dag 25
Donderdag zijn we naar Adelaide gereden. Daar hebben we gewandeld door de winkelstraten, Victoria Square en de Central Market. 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest. We sliepen gelukkig op een camping vlakbij het centrum.

Dag 26
Vandaag zijn we naar de Adelaide Zoo geweest. Dit is een dierentuin met heel andere dieren dan in Europese dierentuinen, waaronder natuurlijk koala's en wombats maar ook reuzenpanda's.

Dag 27
Zaterdag zijn we door de mooie Adelaide Hills naar Cape Jervis gereden. Hier zijn we met de auto op de veerboot gegaan naar Kangaroo Island. Het was ongeveer 17.00 uur toen we aankwamen dus we zijn meteen naar de camping gegaan. 's Avonds hebben we gezellig gekletst met een Australisch stelletje (Shaun en Anicia) en we zijn in het donker met hun naar het strand gegaan om pinguins te spotten. Helaas hebben we ze niet gezien.

Dag 28
Vandaag hebben we met de auto een deel van het eiland verkend. We zijn onder andere naar een lokale markt geweest, we hebben een heuvel beklommen, stranden bekeken en een aantal winkeltjes bezocht. Ook zijn we naar een bijenhouderij, lavendelfarm en eucalyptusplantage geweest. We hebben onderweg wallabies, een leguaan en een mierenegel gespot. En zoals te verwachten op Kangaroo Island ook weer veel kangaroes. Shaun en Anicia kwamen weer naar dezelfde camping en we hebben gezellig zitten kletsen met een drankje erbij.

Dag 29
Vanochtend zijn we naar een Wildlife Park geweest waar we met koala's hebben geknuffeld! Het was echt super, wat een lieve dieren. Daarna zijn we naar het Flinchers Chase National Park gegaan waar we de Platypus Waterhole Walk van 4.5 km hebben gelopen. Langs de route leven de zeldzame vogelbekdieren in het wild. Het is echt heel moeilijk om ze te spotten en ook wij hebben helaas alleen wat pootafdrukken gevonden. 's Avonds hebben we midden in het National Park geslapen.

Dag 30
Dinsdag zijn we naar de Admirals Arch geweest. Dit is een boog van rotsen waardoor je een mooi uitzicht hebt op zee. Het was echt prachtig en er lagen honderden zeehonden op de rotsen. Daarna zijn we naar de Remarkable Rocks gegaan, een groep rotsen die heel mooi zijn uitgeslepen door de golven. Vervolgens hebben we de Koala Walk gelopen waarbij we meerdere koala's in het wild hebben gespot.

• 10 December 2014 - 06:41

Marja Verruijt:

Hallo kinders, fijn om jullie verslag weer te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien! Hier is de Sint weer naar Spanje vertrokken en verschijnen overal de lichtjes. Soms vriest het ' s nachts een beetje. Andere temperaturen dus dan bij jullie. Geniet er maar lekker van! Groetjes mam ( en natuurlijk ook van Jan )

• 10 December 2014 - 11:17

Gretha:

Fijn om te lezen dat jullie het naar de zin hebben en veel leuke dingen meemaken. Geniet ervan! Groetjes van ons allemaal uit Lutjegast.

• 10 December 2014 - 21:09

Martin:

Hoi Rutger en Margriet,

Met veel plezier lees ik jullie reisverslag. Wat maken jullie iets moois mee.
    Het doet mij goed om te lezen dat twee mensen zo van hun leven kunnen en mogen genieten. Ik hoop dat jullie nog lekker door mogen gaan en nog een paar geweldige maanden mogen beleven.
    Zoals je misschien nog weet staat Australië zeker nog op mijn bucket list. Nu ik jullie ervaringen, belevenissen en foto's zie wordt mijn wens steeds groter.
    Het is maar goed dat jullie een verslag schrijven op 'waarbenjij.nu' Jullie zien zo veel mooie en indruk wekkende dingen dat je het aan het eind van je reis al vergeten kan zijn.

Het lijkt mij geweldig om over die witte stranden te lopen en je helemaal alleen op de wereld te voelen.
    Ook die natuur is ongekend volgens mij. En dat je dan gewoon je eigen krabben vangt en ook nog lekker op smikkeld. Hoe vers wil je het hebben??

Op fb zag ik jullie foto's van het kooi duiken. Staat nu ook op mijn lijstje. Haha.
    Is het niet te klein om al die tijd in/uit je auto te leven?
    Pak je af en toe ook wat luxe?

Nou ik hoop gauw weer mooie verhalen van jullie te mogen lezen.
    Geniet en pas goed op elkaar!!!!

Groetjes Martin

ps @ Rutger...o ja op het werk niets te beleven. Dus je mist niets.

• 15 December 2014 - 19:18

Nico:

Ha die Rutger en Margriet,

Heerlijk om vanuit koud kikkerland de foto´s van warm Australië te zien. En wat een feest is het om jullie blog te lezen. Blijven schrijven, hoor! Daar kunnen we ons hier aan laven. Geniet er maar van en heb alvast fijne dagen. Het moet een grappige ervaring zijn om kerst in zulke warme sferen te vieren. (Dan maar een jaartje geen sneeuwballen gooien.)

Veel goeds, ook van Jacqueline en Finn,

Nico

• 15 December 2014 - 19:19

Nico:

O ja, vergeet ik nog. Neem voor mij effe zo´n koala mee!