Australië dag 14 t/m 20 - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu Australië dag 14 t/m 20 - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu

Australië dag 14 t/m 20

Door: Margriet

30 November 2014 | Australië, Port Lincoln

Dag 14
Vandaag hebben we ongeveer 500 km gereden, via Albany naar een camping 70 km voor Esperance. Onderweg zijn we veel dode kangaroes en grote road trains tegengekomen.
Helaas was het vandaag zondag dus de bank in Albany was dicht. We hebben dus mijn pinpas niet kunnen ophalen en moeten het dus alleen met de pinpas van Rutger doen. De camping lag vlakbij Quagi Beach waar we het parelwitte strand voor ons alleen hadden en waar we heerlijk hebben gezwommen.

Dag 15
Vanochtend zijn we vroeg vertrokken naar Esperance. Onderweg zijn we weer heel veel konijntjes, emu's en dit keer levende kangaroes tegengekomen. In Esperance hebben we Rutger's pinpas opgehaald, boodschappen gedaan, getankt en geluncht. Daarna zijn we naar Pink Lake gereden. Dit meer heet zo omdat het door de algen die erin zitten soms roze schijnt te verkleuren. Bij ons was het echter gewoon blauw. Vervolgens zijn we doorgereden naar het Cape Le Grand National Park. Dit is echt een paradijsje met parelwitte stranden en een lichtblauwe zee. Bij een camping aan het Le Grand Beach hebben we even een warme douche genomen. Daarna zijn we naar de Lucky Bay gereden, waar meerdere kangaroes op het strand zaten. We hebben overnacht op een camping met uitzicht over de Lucky Bay en 's avonds was er een heel mooie sterrenhemel.

Dag 16
's Ochtends sprong er een kangaroe met haar jong rond over de camping. We hebben nog even op het strand gekeken en daarna zijn we teruggereden naar Esperance. Onderweg kroop er een bruin/zwarte slang van ongeveer 1,5 meter lang over de weg, brrr. In Esperance waren we toevallig net op tijd voor een boottocht langs een paar van de 105 eilanden van de Archipelago of the recherche. We hebben veel zeeleeuwen, zeehonden en een aantal arenden gezien. Op een van de eilanden kregen we thee met brownies en hebben we een wandeling door het bos gemaakt. 's Middags zijn we doorgereden naar een camping vlakbij Norseman. Op de camping waren teveel vliegen om te kunnen koken dus hebben we in een truckers restaurant van BP gegeten.

Dag 17
Vandaag zijn we begonnen aan de lange reis over de Nullarbor vlakte. Dit is een tocht van 1200 km over de Eyre Highway van West,- naar Zuid-Australië. Onderweg kom je niks tegen behalve dode kangaroes en af en toe (gelukkig) een tankstation. We hebben vandaag bijna 700 km gereden tot net na de grens met Zuid-Australië. Onderweg zijn we gewisseld van tijdzone en dus is het nu opeens 45 minuten later (dus 7.45 uur later dan in Nederland).

Dag 18
Vandaag hebben we de rest van de Nullarbor gereden en we leven nog. Dit lijkt niet eens zo vanzelfsprekend te zijn als je de vele kruisjes langs de weg ziet. Gelukkig heeft onze auto het ook makkelijk volgehouden. In Ceduna, het eindpunt, hebben we ons "ik ben de Nullarbor overgestoken"-certificaat opgehaald. Daarna zijn we doorgereden naar een camping aan de Smoky Bay. Hier hebben we lekker over de steiger gewandeld en bij de vissers gekeken. Er zwommen een aantal pijlstaartroggen onder de steiger. 's Avonds heeft Rutger lekker pannenkoeken met spek gebakken. Daarna mochten we van een aardig oud echtpaar hun net lenen om krabben te vangen. We hebben er een stuk of tien gevangen, helaas waren ze niet groot genoeg om ze op te eten.

Dag 19
Vrijdag hebben we besloten even niet te gaan rijden en nog een nachtje op de camping te blijven. We zijn weer krabben gaan vangen en deze keer hadden we vier hele grote. We hebben 's middags bij het echtpaar in hun caravan thee gedronken en ze hebben ons geleerd hoe je de krabben moet schoonmaken en koken. We hebben er allebei twee opgegeten en ze waren heerlijk!

Dag 20
Vandaag zijn we richting Port Lincoln gaan rijden. Onderweg zijn we onder andere gestopt bij Murphy's Haystacks. Dit zijn een aantal rotsen die op reuzenchampignons zouden moeten lijken maar dat konden wij er echt niet van maken. Verder zijn we gestopt bij Venus Bay en de Talia Caves waar we een mooi uitzicht hadden vanaf de rotsen. We hebben overnacht op een camping bij Mount Dutton. Dit was een camping met faciliteiten in een oude boerderijschuur waar overal spinnenwebben hingen. Ook lag er bij de vuurplaats een dode slang en de campingeigenares was wat later omdat er een slang in het kippenhok zat, lekker dan.. We zijn de hele avond de auto niet uit geweest en hebben lekker een spelletje gedaan.

• 30 November 2014 - 03:56

Thomas :

Leuk om te lezen! En pas maar op voor de slangen

• 30 November 2014 - 10:38

Annemie Martens:

hoi Rutger en Margriet! Wat een prachtige verhalen weer. fijn dat jullie zo genieten. Wat betreft slangen en dode dieren. Dat zou voor mij ook niets zijn. Groetjes uit het nu wat kouder wordende Nederland.

• 30 November 2014 - 11:11

Gretha:

Leuk al de belevenissen en de dingen die je allemaal ziet. Wat een ervaring! Geniet er maar lekker van! Helaas vandaag alweer een uitbraak van vogelgriep. XX

• 01 December 2014 - 18:44

Nel Groen:

Hoi Rutger en Margriet,
    Wat weer een leuke verhalen en wat fijn dat Rutger zijn pas
    nu ook te pakken heeft. Wij gaan jullie deze week wel missen
    want jullie zijn er niet om gezellig met ons Sinterklaas te vieren.
    We gaan vrijdagmiddag met Jan en Marja naar de Boet een groot
    tuincentrum in Hoogwoud en daarna een hapje eten bij v.d.Valk.
    We kijken weer uit naar jullie volgende verhalen.