Australië dag 31 t/m 37 - Reisverslag uit Lorne, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu Australië dag 31 t/m 37 - Reisverslag uit Lorne, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu

Australië dag 31 t/m 37

Door: Margriet

17 December 2014 | Australië, Lorne

Dag 31
Vanochtend zijn we met de veerboot terug gegaan naar het vasteland. Het was een regenachtig dagje dus we hebben weer een stukje gereden naar Murray Bridge. Hier hebben we weer even boodschappen gedaan, getankt etc. Toen we weer door wilden rijden brandde het olielampje in de auto en zat er vrijwel geen olie meer in de motor. Best gek aangezien de olie in Perth nog is ververst. We zijn naar een garage gereden maar omdat het vlak voor sluitingstijd was konden ze er pas de volgende ochtend naar kijken. Gelukkig mochten we gewoon in de auto slapen op het terrein van de garage.

Dag 32
Vanochtend is er naar de auto gekeken en gelukkig viel het mee allemaal. Er is geen olielek en de auto verbrandt de olie blijkbaar gewoon snel. De olie is weer aangevuld en we konden weer verder. We zijn doorgereden naar het Coorong National Park. Volgens onze reisgids was daar een mooi pad van 1,5 km door de duinen met een prachtig uitzicht over de wilde oceaan, dus dat zijn we gaan lopen. Het was inderdaad een mooi pad met een mooi uitzicht, alleen werden we gezandstraald door de harde wind. Op de terugweg liep Rutger voorop toen hij opeens achteruit sprong. Hij zag een halve meter voor hem een slang uit het hoge gras komen! De slang schrok van ons en is weer terug het gras in gegaan maar hij leek heel erg op de King Brown snake (één van de aller giftigste slangen ter wereld) dus we hebben geen risico genomen. We zijn snel terug naar het strand gelopen en via een omweg terug naar de auto gegaan. Brrrrr schrikken! En een heel eng idee dat we er op de heenreis gewoon vlak langs zijn gelopen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Kingston SE waar we gezellig met een stelletje uit Spanje en België (Daniel en Manoëlle) een drankje hebben gedronken. We kwamen erachter dat we bijna precies dezelfde reisplannen hebben dus dat is leuk.

Dag 33
Vandaag zijn we samen met Daniel en Manoëlle verder gereden naar Robe en daar hebben we lekker op het strand gelegen. Bij het toeristenbureau zagen we op een poster dat er 's avonds een Christmas Parade zou zijn in Kingston SE, waar we dus net vandaan kwamen.
We zijn 40 km teruggereden, hebben drankjes gekocht en we zijn naar de kerstparade gegaan. Kingston SE is een klein plaatsje en het hele dorp was uitgelopen. De parade was niet veel meer dan een optocht van fietsen, muziekwagens, politieauto's, ambulances en brandweerwagens die versierd waren met kerstslingers, maar het was superleuk en gezellig. Kinderen gooiden snoep het publiek in, riepen merry christmas en de kerstman kwam in een cabrio voorbij rijden. 's Avonds waren er stalletjes met eten en drinken op het dorpsplein en er was goede livemuziek en vuurwerk. Een rare maar heel leuke manier om kerst te vieren, en dat op 12 december in de zon!

Dag 34
Zaterdag zijn we via het leuke kustplaatsje Beachport doorgereden naar Mount Gambier. Dit stadje ligt tegen de helling van een dode vulkaan. In één van de drie kraters ligt het kratermeer Blue Lake. Het water was echt superhelder en fel blauw. Daarna zijn we verder gereden naar een camping vlakbij Portland. Onderweg zagen we iets oversteken en toen we dichterbij kwamen bleek het een koala te zijn! Toen we omhoog keken zagen we ook meerdere koala's in de bomen zitten met 2 kleintjes erbij, superschattig! 's Avonds hebben we even gewandeld rondom de camping en toen zagen we weer een slang over de weg kruipen! Gelukkig nu wel ongeveer 10 meter voor ons. Daniel en Manoëlle kwamen weer naar dezelfde camping en we hebben samen gegeten. Inmiddels zijn we de grens met Victoria overgestoken en het tijdsverschil met Nederland is nu +10 uur.

Dag 35
Vandaag zijn we naar Cape Nelson gereden en hebben daar even de rotsen en de vuurtoren bekeken. Daarna zijn we naar een surfstrandje geweest en ook daar zagen we weer een slang over de trap kruipen! Volgens een Australiër die daar rondliep was het een Tiger snake.
We hebben onderweg veel Australiërs gesproken die nog nooit een slang hebben gezien en wij nu al vier in een maand! Vervolgens zijn we door het leuke badplaatsje Port Fairy naar Warrnambool gereden. Hier hebben we bij de jetty gekeken en er waren een paar vissers die twee grote haaien hadden gevangen! Ze waren ze in stukken aan het snijden en de resten in het water aan het gooien. Onder de jetty zat een zeehond de resten op te eten. Ook zwom er een kleine mantarog rond. We hebben op een camping geslapen bij de Hopkin Falls. Ook Daniel en Manoëlle stonden weer op de camping. We doen overdag steeds lekker ons eigen ding en 's avonds kunnen we mooi de ervaringen en verhalen uitwisselen, heel leuk.

Dag 36
Maandag zijn we begonnen aan de Great Ocean Road. Dit is een weg langs supermooie stranden, rotsen en kliffen. We zijn bij elk uitkijkpunt gestopt zoals bij de Bay of Isles, the Grotto, the Arch en London Bridge. Ook hebben we een helikoptervlucht gedaan langs de kustlijn en de beroemde Twelve Apostles! Supergaaf! In Port Campbell zijn we even lekker aan het strand gaan liggen en Daniel en Manoëlle kwamen daar ook naartoe. Daarna zijn we met zijn vieren nog een keer naar de Twelve Apostels en Loch Arch Gorge geweest. We hebben op een camping in Princetown geslapen. 's Avonds sprongen daar een stuk of honderd kangaroes rond.

Dag 37
Vanochtend hebben we even op het strand gekeken bij de Gibson Step. Daarna hebben we een stukje van de Apostles Gourmet Trail gedaan waarbij we chocolade en elf verschillende kazen konden proeven. Natuurlijk hebben we ook wat meegenomen. Vervolgens zijn we over een heel mooie weg doorgereden naar onze camping middenin het regenwoud van het Otway National Park. Daniel en Manoëlle zijn wat verder doorgereden omdat ze eerder in Melbourne moeten zijn, maar we zien ze ongetwijfeld later nog.

• 17 December 2014 - 09:17

RiA:

Super leuk weer om te lezen

• 17 December 2014 - 14:02

Marja Verruijt:

Hoi Rutger en Margriet,
    Geweldig om jullie verhalen weer te lezen. Eng idee die slangen. Ik heb het er niet zo op...

• 17 December 2014 - 17:17

Arnout:

Haha leuk. Jullie komen zo nog als echte freek vonkjes terug uit down under
    . Leuk om jullie verhaal te lezen. Geniet ervan en blijf bloggen. Leuk.

• 17 December 2014 - 19:45

Gretha:

Jullie hebben nu wel genoeg slangen gezien, lijkt mij. Kijk maar uit!! Leuk dat jullie dat andere stel hebben ontmoet. Goede reis verder!!!!

• 17 December 2014 - 20:15

Monique Groen:

Leuk weer om te lezen! Een hele fijne reis verder en hopen dat de slangen op afstand blijven ;-)

• 17 December 2014 - 21:48

Hette:

Hoi Rutger en Margriet,
    Wat een heerlijk genieten, ik heb bij het lezen een stukje via Google Earth gevolgd, heb er dan meteen een idee bij. Leuk om meteen met andere mensen jullie ervaringen te delen. Wij volgen op afstand..........
    groetjes Hette

• 22 December 2014 - 16:51

Nelgroensmit Neltjegroen@gmail.nl:

Hallo Rutger enMargriet.
    Hebben weer genoten van jullie verhalen en kijken weer uit
    naar de volgende. Geniet er maar lekker van.
    Fijne Kerstdagen en eenGelukkig Nieuwjaar.
    Liefs Opa en Oma

• 29 December 2014 - 01:22

Martin:

Hee wereldreizigers. Mooi weer jullie verslag te lezen. Vraag.....jullie komen steeds nieuwe mensen tegen, bv Daniel en Manoëlle, en dan moeten jullie een paar dagen later weer afscheid nemen van elkaar. Is dat niet raar? Zover van huis te zijn en misschien wel zeggen...tot nooit?
    Groetjes en tot lees....

• 31 December 2014 - 16:06

Cassandra En Fred:

Hoi Rutger en Margriet,

Volgens mij zijn jullie al in 2015 beland! Wij moeten nog even wachten.
    De beste wensen dus en nog een mooie tijd daar "beneden".

Liefs Fred en Cassandra xx