Australië dag 60 t/m 70 - Reisverslag uit Sydney, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu Australië dag 60 t/m 70 - Reisverslag uit Sydney, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu

Australië dag 60 t/m 70

Door: Margriet

17 Januari 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Sommigen van jullie weten het al maar wij hebben helaas slecht nieuws gekregen van het thuisfront en we moeten onze reis afbreken. Het is heel jammer maar familie gaat nu even voor en we hebben tot nu toe al een supergave reis gehad! We gaan zeker later nog een keer Down Under. Maar we zijn nu nog steeds in het gaafste land dat er is en we maken het reisverslag ook gewoon af. Voor onszelf maar ook om jullie te laten weten hoe het met ons gaat. Allemaal heel erg bedankt voor het meelezen en meeleven!

Liefs van ons xxx

Dag 60
Donderdag zijn we verder gereden via de kustroute naar Forster waar we 2 duiken hebben geboekt naar een plek waar veel zandtijgerhaaien zijn. Helaas waren er pas zaterdag weer duiktochten dus we moesten even wachten en in de buurt blijven. We hebben geslapen op een camping in Wingham.

Dag 61
Vrijdag hebben we in de bibliotheek in Taree gezeten om vliegtickets en een huurauto te boeken voor Nieuw-Zeeland. Verder hebben we lekker de hele dag geluierd op de camping.

Dag 62
Zaterdag zijn we om 5.30 uur opgestaan om te gaan duiken met de zandtijgerhaaien. Maar toen we in Forster aankwamen bleek het te hard te waaien en gingen de duiken helaas niet door. Toen we vervolgens even ergens met de auto stilstonden kregen we via Skype heel slecht nieuws te horen van het thuisfront. Jan, Rutger's stiefvader blijkt namelijk ongeneeslijk ziek te zijn. De rest van de dag waren we natuurlijk helemaal van slag door het nieuws. We zijn in Port Macquarie ter afleiding ironisch genoeg even naar het koalahospitaal geweest maar konden hier niet van genieten. We hebben samen besloten om in de komende weken de auto te verkopen, nog een paar dingen te doen hier en dan terug naar huis te gaan. 's Avonds hebben we onszelf wat comfort gegund en we hebben op een betaalde camping bij Moonee Beach geslapen. Ook zijn we uit eten geweest maar we hadden helemaal geen trek.

Dag 63
Vandaag hebben we foto's van de auto gemaakt en een advertentie op Gumtree (de Australische versie van Marktplaats) gezet. Ook hebben we een paar boekingen geannuleerd en gelukkig een deel van ons geld teruggekregen. We hebben geslapen op een camping in Burringbar.

Dag 64
Vandaag zijn we de grens met Queensland overgestoken. Het tijdsverschil met Nederland is nu +9 uur. We moeten zo goed en zo kwaad als het gaat toch maar een beetje proberen te genieten de laatste dagen. Dus we zijn naar Mount Tamborine gereden waar we een grot hebben bekeken met allemaal glimwormen erin. De duizenden lichtjes gaven een mooi effect. Daarna zijn we doorgereden naar Brisbane waar we Tsu, een vriend van Tino, hebben bezocht. Hier hebben we even fijn kunnen eten, douchen en het internet kunnen gebruiken. Ook mochten we bij hem op de oprit slapen.

Dag 65
Dinsdag zijn we naar de Australia Zoo geweest, de dierentuin van "The Crocodile Hunter" Steve Irwin. Hij is in 2006 tijdens opnames voor zijn programma overleden door een steek van een pijlstaartrog in zijn hart. Sindsdien runt zijn vrouw Terri de dierentuin. We hadden geluk want aangezien het zomervakantie is waren Terri en hun kinderen Bindi en Robert in de dierentuin aanwezig om een show te geven. De show in het "Crocoseum" met onder andere het voeren van krokodillen was leuk, spannend en een goede afleiding. We hebben op een camping vlakbij Gympie geslapen.

Dag 66
Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om op tijd in Tin Can Bay te zijn. Hier komen 's ochtends wilde dolfijnen tot aan de waterkant. Vandaag waren er vier dolfijnen en we konden bij ze in het water staan en ze voeren. Ondertussen hebben we nog geen enkele reactie op de auto gehad en het schijnt dat auto's in Brisbane moeilijk te verkopen zijn. We hebben daarom besloten om terug naar Sydney te rijden en het daar te proberen. Onderweg schrok ik me helemaal kapot van een grote spin die in de auto boven mijn hoofd zat! Gelukkig was Rutger zo heldhaftig om hem met een lege Nutella-pot te vangen en met pot en al naar buiten te gooien. Brrr... Die kunnen we ook weer van ons lijstje afstrepen.

Dag 67
Donderdag zijn we weer een stuk verder gereden richting Sydney. We hebben geslapen op een camping vlakbij Bellingen. 's Avonds hadden we opeens zes belangstellenden voor de auto!

Dag 68
Vrijdag zijn we vroeg gaan rijden om op tijd in het Jubilee Park in Sydney te zijn. 's Middags kwamen twee Franse jongens de auto bekijken en een proefrit maken. Ongeveer een half uur later belden ze al dat ze de auto wilden kopen! Helaas verkopen we hem wel met verlies (voor 2000 dollar) maar we moeten er nou eenmaal vanaf. 's Nachts hebben we voor de laatste keer in onze auto geslapen.

Dag 69
's Ochtends hebben we met de Franse jongens de papieren in orde gemaakt en toen was onze auto dan echt verkocht! Gelukkig waren we zo slim om bij de bibliotheek af te spreken zodat we niet een heel stuk met onze tassen hoefden te sjouwen. In de bibliotheek hebben we een hotel voor de komende twee nachten en een vliegticket naar huis geboekt.
Daarna hebben we een taxi gepakt naar ons superdeluxe 5-sterrenhotel vlakbij het vliegveld waar we de laatste dagen nog even heerlijk gaan relaxen en uitrusten. 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest en hebben we in de sauna en de whirlpool gezeten, om daarna in het grote Kingsize bed te duiken.

Dag 70
Vandaag gaan we nog even heerlijk relaxen in het hotel. Waarschijnlijk met een cocktail aan het zwembad op het dakterras liggen en weer lekker uit eten. Morgen om 16.10 vliegen we dan in 27 uur naar huis toe om bij familie te kunnen zijn!

• 18 Januari 2015 - 00:43

Hette:

Rutger en Margriet, wat een schrik! Ik hoop voor jullie op een goede terugreis. Tot gauw, liefs Hette

• 18 Januari 2015 - 08:54

Grietje:

Goede vlucht terug en sterkte

• 18 Januari 2015 - 10:13

Rikus En Anja:

Heel veel sterkte en een goede terugreis

• 18 Januari 2015 - 13:44

Gretha: