Australië dag 53 t/m 59 - Reisverslag uit Forster, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu Australië dag 53 t/m 59 - Reisverslag uit Forster, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu

Australië dag 53 t/m 59

Door: Margriet

08 Januari 2015 | Australië, Forster

Dag 53
Op nieuwjaarsdag moesten we eigenlijk om tien uur uitchecken maar gelukkig konden we nog een nachtje bijboeken. Zo konden we om twaalf uur Nederlandse tijd skypen met het thuisfront en ook nog iets van de Nederlandse jaarwisseling meekrijgen. Ons appartement is vlakbij Bondi Beach, het beroemdste stadsstrand van Australië, dus daar hebben we even gekeken. Het was er bomvol en bloedheet dus we hebben besloten lekker de hele dag van ons appartement met airconditioning te genieten. 's Avonds hebben we lekker gekookt en een filmpje gekeken.

Dag 54
Vandaag hebben we uitgecheckt en we zijn naar het Jubilee Park gereden. Dit is een populaire plek onder backpackers omdat het de enige plek in Sydney is waar het gedoogd wordt om 's nachts in je auto te slapen. Het staat hier dan ook helemaal vol met gekleurde busjes. Van maandag tot en met vrijdag lopen er overdag echter wel parkeerwachters rond die flinke boetes uitdelen. Je mag er overdag maximaal 2 uur parkeren en de parkeerwachters zetten met krijt een tijdstip op je banden om 2 uur later weer terug te komen. Het krijt wordt er echter meteen weer vakkundig afgewassen door de backpackers. We zijn vandaag dus maar bij de auto gebleven om het krijt te kunnen wegwassen en geen boete te riskeren.
's Avonds vlogen er heel grote vleermuizen rond de auto.

Dag 55
Zaterdag was parkeren gratis. We zijn met de bus de stad in gegaan en naar een fontein in het Hyde Park gelopen. Vanaf hier vertrok een gratis tour door de stad. De tour was niet veel meer dan 2.5 uur lang in de hitte achter de slecht verstaanbare gids aan rennen. We zijn dan ook halverwege afgehaakt en onze eigen gang gegaan. We hebben lekker geluncht in The Rocks (de oudste wijk van Sydney), Ferrero Rocher ijs gegeten bij het Opera House en cocktails gedronken bij Darling Harbour. Ook zijn we even naar Martin Place geweest waar we hebben gekeken bij café Lindt. Hier is 2 weken terug een gijzeling geweest waarbij 2 onschuldige mensen en de dader zijn omgekomen. Ook hoorden we vandaag dat er grote bosbranden zijn in South Australia en Victoria. Een heel raar idee dat we daar net vandaan komen, hopelijk vallen er geen slachtoffers.

Dag 56
's Ochtends hebben we even lekker in het park gezeten. 's Middags waren we van plan om weer de stad in te gaan maar het was 40 graden en we waren de hitte en de drukte wel even zat. We hebben besloten om weer een stukje te gaan rijden door de Blue Mountains naar Katoomba. Hier kwamen we een zwembad tegen dus we hebben even heerlijk gezwommen en in de sauna en spa gezeten. Toen we daarna boodschappen gingen doen zagen we grote zwarte wolken aankomen en we hadden geen zin om in de regen te koken. Dus we hebben een hele gebraden kip gekocht en deze heerlijk knus in de auto opgegeten tijdens een flinke onweersbui.

Dag 57
Vanochtend is Rutger even naar de kapper geweest want dat was inmiddels hard nodig. 's Middags hebben we een ritje gemaakt met de Scenic Railway. Dit is het steilste spoor ter wereld met een helling van 52 graden. We gingen hierbij een diep dal in en hadden een supermooi uitzicht over de Blue Mountains en de rotsformatie Three Sisters. Daarna hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt om vervolgens weer heel veel traptreden omhoog te lopen. Onderweg kwamen we een paar heel mooie watervallen tegen. Toen we naar de camping reden zagen we onderweg een politieauto staan en een jongen op de stoep liggen. Ik ben gaan kijken of ik kon helpen maar de jongen was goed aanspreekbaar en de ambulance kwam er aan. Hij had zeer waarschijnlijk een klaplong.

Dag 58
Dinsdag zijn we weer een stukje verder gereden naar een camping in Bulahdehla. We zijn helemaal langs de kust gereden via The Entrance en Swansea. Ook hebben we in Gosford even in de bibliotheek gezeten en alvast een hotel en vliegticket geboekt voor (waarschijnlijk) de laatste dagen in Australië. We gaan dan namelijk naar de musical The Lion King in Melbourne!

Dag 59
Woensdag wilden we de kustroute van Bulahdehla naar Taree gaan rijden maar het eerste strand, Number One Beach, was meteen al zo mooi dat we er maar zijn gebleven. We hebben heerlijk gezwommen in het heldere water en we hebben weer op dezelfde camping als gisteren geslapen.

• 08 Januari 2015 - 12:13

Grietje:

Toch weer grappig hoe je weer te hulp schiet Margriet!!,leuk om te lezen.
    En Rutger die hoed stond je geweldig!! Je bent echt aan het inburgeren :-)
    Veel plezier daar en groetjes vanuit Grootegast

• 08 Januari 2015 - 14:45

Gretha:

Weer leuk om te lezen. Je bent dus nu met een criminele politie-agent op stap! Een fijne reis verder!!!! XXX

• 17 Januari 2015 - 18:23

Nel Groen:

Lieve Rutger en Margriet,

Jammer dat jullie nu de vakantie af moeten
    breken.Het was leuk om al jullie reisverhalen
    te lezen.We wensen jullie een goede terugvlucht.
    Liefs en Hartelije Groeten.
    Een stevige knuffel van Opa en Oma