Australië dag 7 t/m 13 - Reisverslag uit Albany, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu Australië dag 7 t/m 13 - Reisverslag uit Albany, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu

Australië dag 7 t/m 13

Door: Margriet

23 November 2014 | Australië, Albany

Dag 7
Zondag was een rustig dagje. We hebben de auto opgeruimd en schoongemaakt en JJ heeft een aantal onderdelen van de auto gecontroleerd en vervangen. Gelukkig is hij heel handig met auto's.

Dag 8
Vandaag zijn we naar de bank geweest om geld op te nemen. Bij aankomst bleek dat ons account nog steeds niet was geactiveerd omdat ze daar iets fout hadden gedaan. Na veel gedoe is het ze toch gelukt om het account te activeren en konden we gelukkig toch geld krijgen. Vervolgens bleek ook nog dat ze Rutger's nieuwe pinpas naar zijn adres in Nederland hadden gestuurd! Er wordt nu voor hem een nieuwe pinpas naar een bank in Esperance gestuurd. Die kunnen we daar ophalen als we daar zijn. Tot die tijd zouden we met mijn pinpas geld moeten kunnen opnemen, alleen is mijn pas ook nog steeds niet aangekomen. Daar moeten we dus nog op wachten. 's Middags zijn we met Tino en Stuart naar IKEA (ja je hebt ze overal) en Bunnings (een soort gamma) geweest om nog wat extra kampeerspullen te kopen. En natuurlijk konden we niet de IKEA uit gaan zonder de beroemde gehaktballetjes te eten en onbeperkt cola te drinken.

Dag 9
Mijn pinpas is nog niet aangekomen dus hebben we vandaag nog wat laatste dingetjes geregeld. We hebben onder andere de auto op onze naam laten zetten, een wasje gedraaid, muziek gedownload voor onderweg, jerrycans gevuld met water en benzine, een koelkastje voor in de auto gekocht etc. Zo kunnen we goed voorbereid op pad. 's Avonds zijn we met Tino en Stuart de stad in geweest om warme chocolademelk te drinken en cheesecake te eten.

Dag 10
Voor vandaag hebben we besloten niet op de pinpas te gaan zitten wachten maar gewoon alvast een uitstapje te gaan maken, namelijk walvisspotten! Het walvisseizoen loopt in West Australië tot half november, dus het was afwachten of ze er nog zouden zijn. We hebben even geluncht en gewandeld in de Hillarys Boat Harbour en daarna zijn we heerlijk met een boot de zee op geweest. We hebben maarliefst een hele walvis gezien (nou ja we zagen eigenlijk alleen iets zwarts bewegen) dus dat was wel een teleurstelling. Gelukkig kregen we ons geld terug. Zo hadden we een heerlijk gratis dagje op het water en hopelijk zien we de walvissen later nog.

Dag 11
Vandaag was de pinpas er nog steeds niet en dus zijn we naar de bank gegaan en hebben gezegd dat ze maar een nieuwe pinpas voor mij naar Albany moeten sturen. Die halen we dan daar op. We hebben thuis afscheid genomen van Stuart en JJ en we zijn naar het politiebureau gereden om Tino op zijn werk gedag te zeggen. We hebben een leuke tijd gehad in Maddington en nu konden we dan eindelijk echt aan onze reis beginnen. We zijn gaan rijden richting het zuiden en onderweg hebben we geluncht in Mandurah. Dit bleek een mooi vissersplaatsje te zijn met allemaal dure huizen aan het water. We hebben daar pelikanen gespot. Vervolgens zijn we doorgereden naar Bunbury. We hadden gelezen dat in de Koombana Bay de dolfijnen 's ochtends tot aan het strand komen zwemmen dus daarom hebben we besloten om in Bunbury te overnachten. We hebben snel een prima camping gevonden en het echte kamperen is begonnen, inclusief koken op een gasstelletje, afwassen in een teiltje en lezen met een hoofdlampje.

Dag 12
We hebben heerlijk geslapen en we zijn 's ochtends vroeg naar het strand gegaan om de dolfijnen te spotten. Helaas hadden we pech want er was geen dolfijn te bekennen. Wel hebben we van een aardige meneer op de parkeerplaats gratis kaartjes gekregen voor het Dolphin Discovery Centre, dus daar hebben we maar even rondgekeken. Daarna zijn we doorgereden naar Busselton, waar we de beroemde Busselton Jetty hebben bezocht. Dit is een bijna 2 kilometer lange houten aanlegsteiger. We zijn met een treintje naar het einde van de Jetty gegaan en zijn daar naar het Underwater Observatory geweest. Daar kon je op 8 meter diepte door grote ramen de onderwaterwereld rondom de steiger bekijken. Vervolgens zijn we over de Cave Road door de Margaret River Wine Region gereden. Dit is een stukje Zuid-Frankrijk in Australië. Onderweg zijn we nog gestopt bij de Canal Rocks vlakbij Yallingup. Dit zijn mooie rotspartijen in zee met daardoor hoge golven. Hier hebben we twee grote hagedissen gespot. 's Nachts hebben we midden in het Leeuwin-Naturaliste National Park geslapen. We hadden een plekje in het bos met picknicktafel en een houten toilethokje en dat was alles. Wel lekker avontuurlijk.

Dag 13
Het was vannacht heel donker, koud en het heeft hard geregend. Maar gelukkig lagen wij lekker warm en droog in onze auto. 's Ochtends was het weer droog en we hebben even over het strand gewandeld bij Hamelin Bay. Daarna zijn we doorgereden naar Cape Leeuwin bij Augusta. Hier hebben we de vuurtoren bezocht die uitkijkt over de kust. Op dit punt komen de Indische Oceaan en de Southern Ocean bij elkaar. Vervolgens zijn we door een mooi bosgebied met zogenoemde karribossen via Pemberton en Walpole naar de William Bay gereden. Onderweg staken opeens twee emu's de weg over. Bij Green's Pool in William Bay liggen de Elephant Rocks (grote rotsblokken die op olifanten lijken) in het water en daardoor zijn er hele hoge golven. Echt een ontzettend mooi gezicht! We hebben geslapen op een prima camping bij Parry Beach.

Foto's komen later als we ergens snel internet hebben.

• 23 November 2014 - 07:00

Marja Verruijt:

Hoi Rutger en Margriet, leuk om jullie verslag weer te lezen. Het reizen is begonnen en het klinkt allemaal veelbelovend. Het klopt, jullie pas is hier aangekomen. Heb je dus lekker wat aan! Het komt echter uiteindelijk allemaal goed. Geniet er maar lekker van. Groetjes van Jan en mij

• 23 November 2014 - 12:12

Ria:

Nu de jarrycan van water en benzine niet door elkaar halen

• 23 November 2014 - 12:15

Ria:

De helft van mijn bericht kwam maar aan, nu de andere helft nog even:
    Nu gaat het echte avontuur beginnen! Hopen dat het met de pinpas allemaal goed gaat konen:) liefs ria

• 23 November 2014 - 12:36

Klaas:

Leuk weer om te lezen hoe het met jullie gaat. Geniet ervan!!! XX

• 24 November 2014 - 10:09

Christa:

Busselton jetty <3 nog een ijsje gegeten bij de ijstent die aan het begin staat? Goed te lezen dan jullie het naar de zin hebben :)

• 27 November 2014 - 16:06

Nel Groen:

Dag Rutger en margriet en nu maar lekker genieten.
    We hebben de foto's gezien en ervan genoten.
    Liefs opa en oma.