Australië dag 1 t/m 6 - Reisverslag uit Maddington, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu Australië dag 1 t/m 6 - Reisverslag uit Maddington, Australië van RutgerenMargriet - WaarBenJij.nu

Australië dag 1 t/m 6

Door: Margriet

15 November 2014 | Australië, Maddington

Dag 1
Yes! We zijn in Australië :) Het avontuur kan beginnen.
Na een vlucht van ongeveer 20 uur kwamen we aan in Perth, waar Tino ons al zat op te wachten. Tino is een oud collega van Rutger die sinds 6 jaar in Australië woont en werkt.
We kunnen de eerste dagen bij hem logeren. Hij woont in een huis in Maddington met de huiseigenaren JJ en Rena en hun zoontje Joshua van 4, en met zijn collega Stuart. We hebben onze eigen slaapkamer in het huis dus dat is heel fijn. We zijn meteen maar wakker gebleven en met Tino naar King's park geweest. Dit is een heel groot en mooi park middenin Perth. Vanaf een heuvel in het park heb je een mooi uitzicht over de skyline van Perth en de Swan river. Daarna hebben we op een andere heuvel bij zonsondergang onze eerste kangaroes gespot! 's Avonds zijn we vroeg ons bed ingedoken na ongeveer 30 uur wakker te zijn geweest.

Dag 2
Vandaag was een regeldagje. We hebben een Australische bankrekening geopend, een Australische simkaart aangeschaft en auto's bekeken. Verder hebben we geluncht in een restaurantje in Armadale en Rutger heeft een lesje links rijden gekregen van Tino.

Dag 3
Woensdag zijn we met Tino naar Fremantle geweest, een havenstadje vlakbij Perth. Daar hebben we geluncht aan het water en zijn we naar het Shipwreck museum geweest. Hier werd de geschiedenis van de ontdekking van Australië, Nieuw-Zeeland en Tasmanië verteld. Er kwamen heel veel Nederlandse ontdekkingsreizigers voorbij, waaronder natuurlijk Abel Tasman. Ook lag er een deel van het wrak van de Batavia. 's Avonds zijn we naar de "Greyhound races" geweest in Perth. Hierbij racen hazewindhonden keihard achter een stoffen konijn aan op een baan en de toeschouwers wedden op welke hond er het eerst over de finish komt. Leuk om dit eens in het echt te zien.

Dag 4
Tino moest vandaag werken dus zijn we voor het eerst met zijn tweetjes op pad geweest. Gelukkig konden we wel zijn auto lenen. We hebben gewandeld over het strand in Cottesloe en we hebben samen met JJ nog een auto bekeken. Deze zag er goed uit en we hebben een bod gedaan. 's Avonds zijn we met Stuart naar Northbridge geweest, het uitgaanscentrum van Perth. We hebben daar wat gedronken en we zijn uit eten geweest bij de Chinees met 20 collega's van Stuart. Heel leuk dat ze ons overal mee naartoe nemen, en iedereen is super aardig en behulpzaam.

Dag 5
Vandaag mocht ik een dag meelopen met de Clinical Support Paramedics. Dit is een onderdeel van de ambulancedienst die de ambulancemedewerkers ondersteunt bij hun werk en die naar de heftige en ernstige gevallen gaat. De dienst begon om 7.30 uur en duurde tot 19.00 uur. Om 19.00 uur hadden we nog niet zoveel boeiends gezien (alleen een man die zijn arm geplet had onder een machine) dus besloot ik om ook nog een deel van de avonddienst mee te pakken. Rutger was ondertussen een dag met Tino aan het meelopen bij de politie. Net na 19.00 uur kregen wij een melding van een vechtpartij op een politiebureau, waarbij meerdere slachtoffers waren. Heel toevallig was dat een vechtpartij waarbij Tino betrokken was en waarbij Rutger natuurlijk aan het meekijken was! Dus we hebben elkaar daar ontmoet. Tino had een paar flinke schrammen, blauwe plekken en schaafwonden en moest even naar het ziekenhuis. En Rutger moest ongeveer 3 uur lang een getuigenverklaring afleggen. Gelukkig viel het mee allemaal. Ik heb nog tot 23.30 uur gewerkt en heel wat ritjes met zwaailicht en sirene kunnen doen. Helaas bleek het bij aankomst steeds niks boeiends te zijn. Om 0.00 uur was iedereen weer veilig thuis na een lange, spannende dag.

Dag 6
Rutger en Tino hebben gisteren de auto waar we op hadden geboden gekocht en opgehaald. Het is een blauwe Toyota Spacia met een bed achterin en met allerlei kampeerspullen erbij voor 2600 Australische dollar (rond 1800 euro). We hopen deze bij vertrek weer met winst te kunnen verkopen. Vandaag zijn we met Stuart, JJ, Rena en Joshua naar Fremantle geweest om te gaan vissen. De vangst was 1 klein visje, 2 krabbetjes en 2 giftige kogelvisjes. Niet genoeg voor een maaltijd dus zijn we 's avonds met z'n allen uit eten geweest.

• 15 November 2014 - 14:21

Christa:

Goed om te lezen dat alles goed gaat met jullie en dat jullie het naar de zin hebben! En nu dan een eigen auto, ik zeg gaan met die banaan en dat jullie maar een hoop benzine mogen verrijden de komende maanden! X

• 15 November 2014 - 14:41

Ria:

Leuk!!! Nu zelf op pad met Jullie nieuwe auto!! Benieuwd wat jullie allemaal mee gaan maken!! Liefs ria

• 15 November 2014 - 14:43

Marja Verruijt:

Hallo Rutger en Margriet, fijn om wat te horen. Klinkt allemaal opgewekt en wat hebben jullie al veel beleefd! Rutger nu een keer aan de andere kant van het bankje! Fijn dat jullie nu een auto hebben en op pad kunnen gaan.
    Ik ben vandaag thuis gekomen uit Gambia. Het was een geweldige belevenis! Dat horen jullie nog wel. Ik wens jullie nog veel plezier en kijk uit naar jullie volgende verhalen. Kus van mij en Jan

• 15 November 2014 - 15:15

Thomas :

Leuk om te lezen! Veel plezier nog!

• 15 November 2014 - 16:43

Arjen En Muriel:

Zo te lezen gaat het een supertijd worden! Veel plezier en geniet ervan!!!

• 15 November 2014 - 17:07

Gretha:

Leuk kort verslag van jullie belevenissen. Veel plezier verder!
    Liefs papa en mama

• 15 November 2014 - 18:11

Annemie Martens:

Wat leuk dit reisverslag en wat hebben jullie in die kleine week al veel meegemaakt en geregeld. Top hoor! Veel plezier en ik kijk al uit naar jullie volgend reisverslag.

• 15 November 2014 - 18:52

Anna:

margrietje wat leuk om te lezen dat de eerste dagen al zo leuk zijn geweest. Geniet ervan saampjes en tot volgend jaar ;-) xxx anna

• 15 November 2014 - 20:04

Patrick:

Leuk om te lezen dat jullie al zoveel leuke dingen hebben gedaan! Veel plezier nog

• 16 November 2014 - 10:44

Grietje:

Hoi Margriet en Rutger, Fijn om wat van jullie te horen !!
    En wij weer mazzel dat je een reisblog bij houdt.
    Heerlijk om zo weer mee te lezen wat jullie zoal mee maken.
    Veel plezier op jullie rondreis en tot het volgende reis verslag.
    Lieve groetjes grietje

• 16 November 2014 - 10:55

Monique En Peter:

Leuk om te lezen! Veel plezier met jullie avontuur en we kijken uit naar de volgende update! Groetjes!

• 16 November 2014 - 19:10

Oma Groen:

Hoi Rutger en Margriet.
    Wij hebben jullie vanmiddag al gesproken via skype.
    Maar hierbij wensen wij jullie nog veel plezier met
    Jullie rondreis want nu gaat het echt beginnen.
    Liefs Opa en Oma.